چگونه در عکس ها بینی زیباتری داشته باشیم

یکی از مشکلات شایع افراد در حین عکاسی گلایه از قشنگ نشدن عکس ها و مخصوصا عکس های سلفی با دوربین تلفن همراه می باشد. این مشکل به حدی شایع است که افراد در جلوی آیینه از صورت و بینی خود اظهار رضایت می کنند ولی در عکس ها اظهار عدم رضایت می کنند و همواره گلایه دارند که چرا بینی من و یا صورت من در عکس جلوه خوبی ندارد.

بینی زیبا

ما هر روزه با بیماران متعددی روبرو هستیم که بعد از جراحی گلایه دارند که چرا با وجود جراحی بینی، در عکس ها ما صورت و بینی زیبایی نداریم. راه حل این مشکل را باید در اصول عکاسی پیدا کنیم.

نقش فاصله کانونی لنز دوربین در اندازه و ابعاد بینی در عکس

در مورد این نکته بسیار مهم لازم است که کمی گسترده تر بحث شود. لنز دوربین تلفن های هوشمند دارای فاصله کانونی کوتاه می باشند و در حین عکاسی سلفی به علت فاصله کم با سوژه، مرکز صورت بسیار بزرگتر از حد طبیعی خود را  نشان می دهد و عرض صورت کوتاه تر می شود و صورت به شکل بیضی با بینی بزرگ خود را نشان می دهد و راه حل این مساله گرفتن سلفی از فاصله حداقل یک متری و یا عکاسی در آیینه می باشد و چنانچه شخص بخواهد با دوربین عکاسی پیشرفته از خود عکس بگیرد بهتر است از لنزهایی با فاصله کانونی حدود ۸۰ میلی متر استفاده کند. در شکل ۱ نقش فاصله کانونی در ابعاد صورت به خوبی به نمایش در آمده است.

چگونه در عکس ها بینی زیباتری داشته باشیم

مساله مهم دیگر نورپردازی در عکاسی صورت است.

 در اکثر مواقع در عکاسی با تلفن های همراه این مساله رعایت نمی شود و اکثرا نور به طور غیریکنواخت و یک طرفه به صورت تابیده می شود و این پدیده موجب کجی کاذب در بینی می شود. بهترین نور ، نور یکنواخت و از دو طرف به سمت صورت می باشد که از فلاش های خارجی که با زاویه ۴۵ درجه به صورت تابیده می شود.(شکل۲)

بینی زیبا

نورهای متقارن باعث ایجاد سایه و روشن در صورت و بینی می شود و چین و چروک ها و نقصایص صورت را بیشتر نمایان می کند . چنانچه قصد عکاسی با تلفن های همراه را داریم باید در هنگام عصر که نور یکنواخت تابیده می شود و از فاصله حدودا یک متری عکاسی انجام شود . با توجه به این مقاله می توان سوال ذیل را پاسخ داد.

سوال : چرا بینی من در عکس ها بزرگتر به نظر می رسد؟

جواب : این شکل شایع به علت فاصله کانونی کم لنز دوربین تلفن های همراه است و باید با فاصله زیاد عکاسی کرد و یا از دوربین های حرفه ای با لنزهایی با فاصله کانونی متوسط و بلند استفاده کرد یعنی لنزهای تله.

سوال : چرا در عکس ها صورت من پیرتر از حد واقعی به نظر می رسد؟

جواب : اشکال اصلی در نوع نورپردازی است که نامتقارن و یک طرفه است و چین و چروک ها بیش از حد طبیعی خود را نشان می دهد . بهترین حالت استفاده از فلاش های استودیویی که با زاویه ۴۵ درجه به صورت تابیده می شود می باشد و یا عکاسی در هنگام عصر که نور یکنواخت هست و با فاصله حداقل یک متر از صورت که با منوپاد انجام می شود.

در پایان این مقاله امیدوارم به سوال اکثر پرسشگران که نگران عکس خود می باشند جواب قابل قبولی داده شده باشد.